Wednesday, October 17, 2012

Waiting for Your Call - Irfan Makki feat. Maher Zain

لَبَّيْكَ اللَّهُمَّ لَبَّيْكَ لَبَّيْكَ لاَشَرِيْكَ لَكَ لَبَّيْكَ إِنَّ الْحَمْدَ وَالنِّعْمَةَ لَكَ وَالْمُلْكَ لاَ شَرِيْكَ لَكَ
 “Labbaika Allahumma labbaika, labbaika la syarikalaka labbaika, innal hamda wan nikmata laka wal mulka la syarika laka.”

(Hamba-Mu datang menyahut panggilan-Mu, Ya Allah! Hamba-Mu datang menyahut panggilan-Mu, hamba-Mu datang menyahut panggilan-Mu. Tuhan yang tiada sekutu bagi-Mu, hamba-Mu datang menyahut panggilan-Mu. Sesungguhnya segala puji, nikmat dan pemerintahan adalah kepunyaan-Mu, tiada sekutu bagi-Mu.)
Semalam tertengok music video lagu ni kat channel al-Hijrah. Masya-Allah.. lagu ni mendayu2 macam memanggil aku untuk duduk diam depan TV dan menghayati lagu ni. Indahnya.. Ya-Allah... 

Habis saja lagu ini terus aku berpaling pada Anakanda tersayang, yang turut sama terdiam sambil kusyuk tengok music video tu. Rasanya dia pun sudah ada minat nak tengok rancangan2 TV mengenai umrah dan haji ni. Berjangkit dengan mama lah ni....

"Fahda, tahun depan mama ni nak pergi Mekah tau, mama  nak buat haji macam orang dalam TV tu. " kata ku sambil berdoa dalam hati. Semoga dimakbulkan..

"Berapa kali mama nak bagitahu? "  katanya.  Memang betul, itu bukanlah pertama aku berkata padanya yang aku akan naik haji tahun depan. 

"So bila mama pergi nanti, Fahda tinggal dgn baby, dgn wan atok or tok fish ye... Tak lama kalau haji 40 hari, kalau umrah dalam 10 hari..  " kataku lagi. Saja nak mengujinya, nak tengok reaksi Fahda. hmm seperti diduga.. terus matanya bergenang dgn air mata... syahdu.


Mungkin itulah antara dugaan yang aku harus tempuhi. Ramai yang menasihatkan aku supaya jangan fikir benda2 yang akan menghalang aku ke sana.  Serahkan segalanya di tangan Allah. Namun perasaan itu masih ada, naluri seorang ibu susah hendak berpisah lama dengan anak-anaknya, apetah lagi baby kecil.. 



Waiting for Your Call 
(Irfan Makki feat. Maher Zain)

Miles away, oceans apart
Never in my sight but always in my heart
The love is always there it will never die
Only growing stronger a tear rose down my eye

I am thinking of the time
When the day will come
Standing there before you
Accept this Hajj of mine

Standing in ihram, making my tawaf
Drinking blessings from Your well
The challenge of Safa and Marwah
Rekindles my imaan

O Allah! I am waiting for the call
Praying for the day when I can be near the Kaabah wall
O Allah! I am waiting for the call
Praying for the day when I can be near the Kaabah wall

I feel alive and I feel strong
I can feel Islam running through my veins
To see my muslim brothers, their purpose all the same
Greeting one another, exalting one True Name
I truly hope one day everyone will get the chance

To be blessed with the greatest honour
Of being called to Your Noble House

Standing in ihram, making my tawaf
Drinking blessings from Your well
The challenge of Safa and Marwah
 Rekindles my imaan

O Allah! I am waiting for the call
Praying for the day when I can be near the Kaabah wall
O Allah! I am waiting for the call
Praying for the day when I can be near the Kaabah wall

Buat mereka yang pergi menunaikan haji nanti apa yang saya minta ialah doakan saya supaya saya juga dipilih untuk menjadi tetamu Allah serta sampaikan salam saya buat kekasih juga junjungan besar Nabi Muhammad Solallahu ‘Alaihi Wassalam.


 

No comments: