Monday, October 1, 2012

Anti-Lost Bag - Kid Keeper Safety Harness (LadyBug) untuk Farah..

Semalam kami jenjalan window shopping kat Sunway Pyramid shopping complex. Sebelum pukul 11 pagi dah sampai, tapi Masya-Allah susahnya nak cari parking.. tapi nasib baik kami dapat parking betul2 depan pintu lift.Actually pergi sana memang nak window shopping. dalam poket bawak RM100 aje. limit.. tak tahu berapa pulak hubby bawak. Saja bawak anak jalan-jalan. kalau tidak si kakak merengek aje.. huu budak zaman skrg. memang tak reti duduk diam kat rumah..

So masa jalan2 tu baby Farah lepaskan macam tu saja.. Tapi mata memang tak boleh lepas memandang sebab kalau leka alamat hilanglah anak aku... walaupun ada 3 orang dewasa yg memerhati ni, tp anak kecik aku ni memang jenis aktif dan ligat sangat. kalau berlari tu tak terkejar kita dibuatnya. dan akhirnya tak de alternatif lain, terpaksa dukung si baby ni.. memang tak pernah bawak stroller sbb buang karen aje.. Farah tu memang jenis tak duduk diam, meronta2 dia dalam stroller tu nak terjun keluar..

Tiba kat 1 booth yang jual barang budak1, tiba2 aku ternampak tali anti-lost bag for kids... waaahhh inilah benda yang aku cari selama ini. harga pun sangat murah RM30 aje.. sangat kawaiii, ada beg kecil bentuk ladybugboleh isi pampers & ada tali panjang untuk kita pegang, selalu orang cakap mcm tali ikat anjing.Whatever... Tali tu macam tali beg sekolah tu, panjang lebih kurang sedepa.




Alhamdulillah.. memang sangat effective lah beg anti-lost tu.. bila anak aku lari laju aje, memang tak makan saman betul, cepat aku tarik tali tu.. kalau tak dulu, apa saja yang tercapai dek tangan.. sama ada aku tarik rambut dia, atau pun baju dia.. hehhee..  yang kelakar tu kadang2 anak aku pusing keliling aku sambil terbelit pulak mama dia ni.. :-)


So ni aku listkan kebaikannnya ye...
1. Farah lari bebas ke mana dia suka, sambil sesekali kena tarik dia sbb dia terlajak jalan terus, padahal kita nak ke kiri atau ke kanan. Anyway dia tak sakit pun bila kita tarik beg tu sbb ada tali penyokong kat badan jugak.

2. Boleh window shopping dengan aman... dngn tali anti-lost tu aku tahu mana anak aku pergi, sambil mata mata memandang ke tempat lain. tp kadang2 memang kena kejar jugak lah.. sbb kena follow  mana dia pergi. cuma hati lebih tenang sbb tak risau dia tiba2 hilang dari pandangan mata.

3. Mengurangkan kepenatan mama baba dia.. kami tak payah dukung farah lagi... adoiii berat dah dia ni, nak dukung marathon memang tak larat dah..So semalam, most of the time, she is on her feet...

4. Bila dia dah penat lari cepat aje nak tidur. so masa dia tidur, kami lepak kat kedai buku.. dalam setengah jam, dia terjaga baru kami gerak ke tempat seterusnya.

5. memang obvious dia sangat penat berlari ke sana- ke mari.. malam tu lepas maghrib aje terus tidur sampai ke pagi.. huhuuu... silent night.

and finally baby Farah memang senang menarik perhatian orang ramai.. hhuuu... semua puji comellnya dia.... :-) yang ni i perasan sendiri ok.... Alhamdulillah.. tp yang seronoknya ialah response and pandangan orang ramai... ada yang sinis, ada yang gelak, ada yg pelik... hehe :-) lantakkan ape orang nak cakap. Janji anak aku selamat di depan mata ku... I know what best for her..

memang exactly sama macam aku beli, yg kat internet :-
http://www.aliexpress.com/products/ladybug-backpacks-kids.html

memang exactly sama macam aku beli, from lelong.com.my - RM 15 + RM7

memang exactly sama macam aku beli, lagi murah.. RM12
http://iluvsuperstore.com/kid-keeper-safety-harness-ladybug-p-867.html




memang exactly sama macam aku beli, mahal ok? after discount RM28?

1 comment:

Rectitude Pte Ltd said...

i am always reading your blog because your blog is very informative and attractive safety harness suppliers Malaysia