Wednesday, February 23, 2011

Mama's 1st day at work…

Yesterday was my 1st day at office after my maternity leave selama 60 hari.. ye.. aku bukan orang gomen boleh dapat cuti bersalin 90 hari. Anyway 60 hari pun ok for me, i really have a good and bad time with my lovely newborn baby and my cute eldest daughter. If you ask me, how was motherhood, I will say that I survived it! I can proud of myself as this time confinement, i manage to take care of myself & baby without anyone help except cooking confinement food!

Enough with my connfinement story... As I expect, there is a bomb in my office email.. yes!! itu pun bnyk yang dah di unsubscribe before long leave dulu. Tutup mata and delete sume ok tak? hehee! But then until today, i'm not yet checking my email as everyone in the office keep cari-ing and give me a long list of new request! yarksss bila nak siap kerja ni.. ke kena buat OT to settle all.

Not to forget, kena lengah2 kan masa jugak for gossip office, sesi2 interview kemana-mana pergi semua menegur.. macam selebriti pulak!
"eh dah balik...? Sihat?" ~ Sihat alhamdulillah.. hari ni baru start keje..
"Baby sihat? Baby girl ke boy?" ~ baby girl..
"Deliver Normal ke caesar? " ~ caesar.
"Kenapa caesar?" ~ baby besar...
and so on.. on and on...

Well nak balik cepat.. Kerja siap ke tidak kena balik on time.. tak sabar nak jumpa baby...!

1 comment:

intan... said...

Salam..akak..tahniah..comel& cute baby akak...wlupun sye praktikal,but sye dpt rse bbn& tgjwb kje& tgjwb seorg ibu...cayok2..