Friday, November 16, 2012

Rumah lelong buat hatiku susah...

ape nak buat ye...? semalam masa tengok postbox, ada iklan rumah lelong di apartment aku ni. aku tak tengok alamanya, sbb sibuk tengok surat2 lain yang ada. Bila sampai rumah baru belek. tp tak perasan lagi.. cuma dalam hati berkata2.. rasa macam nak belilah rumah ni, reserved price125K tak mahal lah kan..... so aku cuma imagine di mana letaknya rumah tersebut. STill tak perasan lagi... tp bila aku rasa macam tak kena aje dengan alamat rumah tu, cepat2 aku tengok balik kertas tu. lepas tu siap keluar rumah kejap & jenguk no rumah jiran, untuk memastikan aku tak salah imagine letak no rumah tu...



Masya-Allah... mengucap panjang aku.. rupanya... jiran aku aje... adoi... kesiannya.. ape dah jadi ni.. so aku cuba masuk internet cari iklan lelong tu... wahh ternyata semua iklan rumah lelong ada alamat jiran aku ni.. tarikh lelongan 27 Nov ni.. ada seminggu aje lagi...

Fahda awal lagi dah perasan sbb dia yg ambik surat2 tu dalam postbox. aku rasa macam fahda ada cakap tp masa tu aku leka sangat tengok surat bank.. huuu...

aku tahu jiran aku tu memang ada masalah kewangan, berenti kerja, lepas tu tukar2 kerja berapa kali ntah...  tp aku tak sangka sampai rumah nak dilelong... aku kesian kan anak2nya nanti.... macam mana ni...? walaupun aku ada plan nak beli rumah kat apartment ni jugak, tp aku tak sampai hati  nak beli yg neighbour aku punya ni.. tp kalau aku tak beli org lain akan beli.. Aku harap jiran aku ni cepat2 lah bincang dengan bank ye. Mungkin boleh call-off the auctions. Patutnya masa ada problem lagi cepat2 lah contact AKPK.. Ni kalau dah masuk lelong, maknanya dah taraf bankrupsi kan?

Lagi satu aku musykil sama ada dia tahu rumah tu akan dilelong.. sbb aku tengok status FB nya macam happy aje... aku try call dia, tp tak pick up. aku call dia kat rumah tapi tak berjawab walaupun aku boleh dengar suara anak-anaknya di rumah....

sebagai jiran ape aku nak buat ye...? ada idea tak?



2 comments:

Shafika Anuar said...

depan rumah kakwa tu ke? g la rumah rumah dye..ketuk, jumpa, kan senang

iamazue said...

dah ketuk tp tak berjawab...