Monday, August 6, 2012

Pengsan?

Something strange happened to me this morning.

Sedang tunjuk ajar fahda buat revision sains. lepas tu suruh dia buat exercise dalam buku. While waiting for her to finish the exercise, bacakan buku teddy bear untuk baby. tiba2 rasa sakit dada........ [ blank... ]

sedar-sedar, aku terbaring atas tiles yg sejuk tu & baby tengah main-main dengan rambut mama.. kepala rasa sakit sangat, bukan sakit sebab pening. sakit kepala sebab benjol terhantuk lantai. Aku cuba ingat ape yg dah berlaku.. fahda pulak masa tu baru aje habis exercise..terus aku tanya fahda.. ape yang dah berlaku? Fahda cakap mama tiba-tiba tidur lah..

Oh ye ke..? bila masa pulak mama plan nak tidur.. weird..!


walaupun dari sahur tadi tak tidur tp aku tak mengantuk lagi. Cuba ingat lagi... last sekali yg ku ingat...
1. sakit dada
2. ----- ape dah jadi? --- 
3. sedar2 terbaring dah...

what happened..? ape yg terjadi in between 2 kejadian tu... adakah aku pengsan? pitam? what happened?

kepala aku bengkak.. kalau pegang memang sakit sangat.. tu yg pelik tu.. dari mana datang bengkak tu.. so conclusion yang aku buat.. aku memang pengsan.. sakit dada terus jatuh kesebelah kiri dan kepala terhentak ke lantai...Since fahda may be tak faham pengsan tu ape.. dia ingat aku tidur so aku tanya.. lama ke mama tidur? sekejap aje katanya selamba.. mcm tak faham kenapa mama ni pelik sangat.

peliknya... kenapa dgn aku ni.. too tired? No, i'm ok.. darah tinggi ke? ?? nak kena check darah esok kat klinik office..

so aku continue ajar fahda sains. tp sakit kepala aku ni tak tahan rasanya. terus suruh fahda ambik kain + air batu. lama jugak aku bertempek dgn air batu tu.. sampai aku tertidur. Bila sedar... sennyap aje.. rupanya baby dah tidur dalam buaian.. aikk.. bila pulak naik dlm buaian tu.. aku pengsan lagi sekali?

Tak lah... fahda yang tidur kan baby dalam buaian...

alhamdulillah.. boleh diharap fahda sekarang..

Ya-allah kau berkatilah aku dan keluargaku.. anak-anak ku.. lindungilah mereka...

Tapi misteri tu tak terjawab.. Hanya Allah yang tahu ape yang berlaku padaku. aku bukan dalam keadaan stress.. aku happy sbb main2 dgn baby, bacakan buku teddy bear... Hanya Allah yang tahu....

anyway.. kepala ku kini benjol di sebelah kiri.....




No comments: